niedziela, 9 września 2012

Zdrowe ciasteczka z płatków owsianych, owoców i nasion

Co ze słodkościami przy weganiźmie?? 

Zacznę od tego, że inspiracją to bardzo, bardzo ważna rzecz. Nawet , a może przede wszystkim,  w kuchni. Jako, że moja córka świetnie piecze..., i dodatkowo dokumentuje to na blogu kuchnia-kamilka.blogspot.com postanowiłam po inspirację do słodkości sięgnąć właśnie tam :)

Pamiętając o upieczonych przez Kamilkę ciasteczkach o ponętnej nazwie "Czyste Sumienie", zajrzałam do przepisu, zmieniłam standardowe mleko na mleko sojowe i otrzymałam wersję VEGE.
Przedstawiam -  Słodziutkie, a bez cukru, zawierające mnóstwo wartości odżywczych i najważniejsze - zdrowe ciasteczka

Czyste sumienia




  • 3 banany
  • mleko sojowe (ok 5 łyżek)
  • 2 szklanki ulubionych płatków
  • 2 szklanki ulubionych bakalii
2 szklanki ulubionych płatków - ja użyłam jęczniennnych, żytnich, poppingu z amarantusa i rozdrobnionego lnu







tyle samo objętościowo ulubionych bakalii - u mnie były to suszone śliwki, morele, rodzynki, migdały, słonecznik i orzechy włoskie (wszystko BIO)






Płatki i bakalie wymieszać, dodać rozgniecione uprzednio widelcem banany i wymieszać/ugnieść na dość zwartą, kleistą masę dodając odpowiednią ilośc mleka sojowego.



Piec w piekarniku nagrzanym na 180 stopni około 15 - 20 minut. Ciasteczka formowałam nabierając na łyżeczkę kulkę masy i lekko rozgniatałam kładąc na blachę.

Czyste sumienia wyszły świetnie, zjedzone w dwa dni z czystym sumieniem :)

Smacznego :)



1 komentarz:

  1. Super ciasteczka ! Obawiam się, że po zjedzeniu całej porcji ( a tak by pewnie było ) sumienie nie pozostałoby czyste na długo ! ale warto :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie - Weronika z New York Muffin

    OdpowiedzUsuń