piątek, 21 września 2012

Śliwki, figi i gruszki w aromatycznych przyprawach

Jako, że babie lato w pełni i bogactwo owoców na przetwory mnie zaskakuje, dzisiaj zdecydowałam się przygotować kolejny mały zapas owocowego dodatku do porannej kaszy jaglanej :)





 Śliwki, figi i gruszki w aromatycznych przyprawach


  • 3 kg śliwek (nie było węgierek więc wzięłam jakieś inne ze straganu ..)
  • 5 gruszek (u mnie odmiana Williams)
  • 7 fig
  • pół szklanki cukru trzcinowego, bo... śliwki były za mało słodkie
  • kardamon (łyżeczka, ale może być mniej, w zależności od upodobań)
  • cynamon (pół łyżeczki, bo się skończył...)
  • goździki (zmieniłam 6 w młynku do kawy), jeśli nie macie młynka można później wyłowić
  • sok z 1 cytryny
  • szczypta soli


Śliwki wypestkowałam, dałam na nagrzaną dużą patelnię, dodałam figi i gruszki, następnie  przyprawy, sól, cytrynę, cały czas mieszając.
Całość gotowałam na wolnym ogniu do uzyskania odpowiedniej dla mnie konsystencji (tj. około 3 godzin).


Właśnie wyłączyłam całość, pozostawię do ostygnięcia, jutro rano jeszcze podsmażę około pół godziny i do słoiczków :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz