niedziela, 16 września 2012

Wegańska fasolka po bretońsku wg pięciu przemian

Postanowiłam wykorzystać zapasy jakie mam w domu i natknęłam się na fasolę "piękny jaś". Taka fasola kojarzy mi się z fasolką po bretońsku. 

Jak ma wyglądać fasolka, której motywem przewodnim oprócz fasoli jest mięso i kiełbasa w wersji wegańskiej? 
Oczywiście zastępujemy mięso pieczarką i oto jest ...




WEGAŃSKA FASOLKA PO BRETOŃSKU

(składniki na obiad dla 2 osób i 3 słoiczki)




  • 500g białej fasoli "piękny jaś"
  • 2 cebule
  • oliwa z oliwek
  • 70 dkg pieczarek
  • koncentrat pomidorowy
  • pieprz
  • pomidory w puszce
  • sól
  • pieprz
  • dwie garście pokrojonej świeżej bazylii

Jeden dzień przed przygotowaniem dania namoczyłam fasolę na noc (zaleć dużą ilością wody - co najmniej 3 razy więcej niż fasoli).

Kolejnego dnia odcedziłam fasolę, gotowałam około godziny (do miękkości) i taką użyłam do potrawy.

Rozgrzałam woka, nalałam oliwę, podgrzałam ją, wrzuciłam cebulkę, zeszkliłam ją (pokrojona w kosteczkę), wrzuciłam pokrojone w ćwiartki pieczarki.
Całość smażyłam na małym ogniu około 15 minut, następnie dodałam pieprz, bazylię, sól, troszkę wody, fasolę, pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy.
Całość wymieszałam i gotowałam około 10 minut.





Podsumowując - danie pożywne, smaczne i szybkie w przygotowaniu!

Smacznego :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz