niedziela, 9 września 2012

Duszona cukinia i marchewka - w pięciu przemianach

Uwielbiam duszone warzywa i bardzo się cieszę, że na warsztatach u Ani Krasuckiej (www.piecsmakow.com.pl) dostałam kilka inspiracji i oczywiście gotowych przepisów
Jeden z nich zaskoczył mnie najbardziej, i była to ... duszona marchewkaBo niby taka zwykła, ale zapewniam, nie smakowała zwyczajnie, smakowała wyśmienicie.



Danie wspaniałe do kasz i makaronów :)) Można zawekować i mieć na szybko, jeśli nie mamy czasu na przygotowanie świeżego dania obiadowego.


Danie na warsztacie wyszło wspaniale, jedliśmy je z kaszą jaglaną z siemieniem lnianym.
W domu zrobiłam marchewkę dokładnie jak na warsztacie i była świetna.

Kolejnego dnia przygotowałam zainspirowaną wersję z cukinią. Również wspaniała. 



Duszona cukinia z rozmarynem


(ZIEMIA) oliwa
(METAL) 1 cebula
(METAL) 1 ząbek czosnku
(METAL) mała gałązka świeżego rozmarynu
(METAL) natka pietruszki z łodygami
(WODA) sól do smaku
(DRZEWO) kilka kropli soku z cytryny
(OGIEŃ) szczypta kurkumy
(ZIEMIA) 2 cukinie pokrojone w cienkie plasterki
(ZIEMIA) 1/2 łyżeczki brązowego cukru
(METAL) pieprz do smaku
(WODA) ok. 1 szklanka ciepłej wody

Rozgrzałam patelnię (z przykryciem), wlałam wlałam oliwę, wrzuciłam pokrojoną w plasterku cebulę, (jak jest szklista wraca do przemiany Ziemi), dodałam pokrojony w plasterki czosnek, listki rozmarynu i pokrojone łodygi natki pietruszki. Następnie przyprawiłam solą, cytryną, kurkumą, wrzuciłam cukinię, po chwili dodałam cukier, pieprz i podlałam ciepła wodą. Wszystko gotowałam pod przykryciem aż cukinie zmięknie.
Przed podaniem posypałam natką pietruszki.


Jak zwykle część wylądowała na talerzu, a część w słoiczku :)

Zachęcam do wypróbowania przepisu - kolorowo, zdrowo i .. tanio!!!




Smacznego :) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz